Prečo by mala mať vaša firma CRM?

Ako vo vašej firme pracujete s objednávkami alebo ako spravujte vaše kontakty? Stále používate Excel a Outlook? Máme pre vás jednoduchšie riešenie, ktoré vašej firme prinesie aj ďalšie výhody.

Na začiatok si treba povedať, čo je to vlastne CRM. CRM je skratka z anglického „customer relationship management“. Inak v slovenčine – manažovanie vzťahov so zákazníkmi. Nie je dôležité či ste veľká firma alebo malá firma. Vždy by ste mali mať pod kontrolou biznis.

Aj pre malé?

Možno si teraz poviete, že ste malá firma a CRM pre vás je zbytočné. To však nie je pravda. Aj pre malé firmy by na prvom mieste mal byť zákazník. Pre menšie firmy by strata jedného zákazníka alebo viacerých mohla znamenať aj existenčné problémy. Vďaka CRM máte pod kontrolou vybavovanie objednávok, riešenie sťažností ale aj komunikáciu s jednotlivými zákazníkmi.

Kvalitné CRM vám umožní aj ukladanie kontaktov a to už potencionálnych alebo aj existujúcich na jednom mieste. Na rozdiel od evidovania v Outlooku alebo v Exceli vám umožní CRM aj efektívne spracovanie kontaktov v rámci celej firmy. Do CRM totiž môžu mať prístup všetci vaši zamestnanci a budete mať dokonalý prehľad o tom ako so zákazníkmi pracujú.

Manažovanie

V prvom rade je CRM ideálnym riešením na riadenie vzťahov so zákazníkmi. V CRM môžete napríklad zaznamenávať poslané maily, zrealizované telefonáty aj zaznamenávať čo všetko konkrétny zákazník od vás kúpil. Okrem toho vďaka CRM budete mať aj dokonalý prehľad o výnosovosti jednotlivých zákazníkov a aj dokonalý prehľad o vašich obchodníkoch.

Majte biznis pod kontrolou

Využite CRM naplno aj majte biznis pod kontrolou. V každej chvíli viete, s ktorými zákazníkmi vaši obchodníci komunikovali a tiež aké obchody majú rozpracované. Nenechajte sa ovládať prácou, radšej prácu ovládajte vy!

CRM neslúži len na riadenie vzťahov so zákazníkom – v CRM dokážete vyhodnocovať aj efektivitu vašich obchodníkov. Napríklad viete ľahko zistiť, ktorý z vašich obchodníkov dáva najväčšie zľavy a ktorý naopak zľavy vôbec nepoužíva.

Nie len novinky do mailu

Kvalitné CRM však toho dokáže oveľa viac. Nie je to len rozosielanie noviniek do mailu. CRM sa automaticky postará napríklad o zaslanie mailu alebo SMS, keď má váš zákazník narodeniny. Ako bonus môže takáto správa automaticky obsahovať aj kód na zľavu ako darček.

Ani to však nie je všetko. Začali ste predávať nový produkt a chcete naň upozorniť zákazníkov, ktorí u vás už niekedy nakúpili? Nie je nič jednoduchšie – vďaka CRM môžete poslať mail zákazníkom, ktorí napríklad v minulosti u vás kúpili konkrétny produkt alebo službu.

Ktoré CRM?

CRM riešení na trhu je niekoľko. Vždy je dôležité zvážiť, ktoré funkcie sú pre vás skutočne tie dôležité. Nemá význam kupovať drahé riešenie, ktoré funkcie nakoniec aj tak nevyužijete. Pred nákupom CRM by ste mali mať spísané hlavné dôvody prečo je pre vás CRM dôležité.

Výhodou CRM je aj ukladanie kontaktov v cloude, vďaka čomu sa nemusíte obávať straty kontaktov na zákazníkov. CRM navyše dokážeme prepojiť aj s vašou webovou stránkou aby ste nemuseli kontakty zaznamenávať manuálne. Už čoskoro vám predstavíme ako viete CRM využiť aj s prepojením na vašu webovú stránku.

Napíšte nám

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *